מגוון אפשרויות לבחירת רמקולים ביתיים איכותיים

במאמר זה נתמקד בבחירת רמקולים פסיביים למערכת קולנוע ביתית. מהם רמקולים פסיביים ובמה הם נבדלים מהאקטיביים? רמקול פסיבי הוא רמקול קל משקל שמגיע ללא חיבור חשמלי וללא כפתורי ווליום, בס, טראבל וכד’. רמקולים שכן מכילים כפתורים אלו לעולם יגיעו עם חיבור חשמלי, משום שהם מהווים מגבר. לכן הם נקראים רמקולים אקטיביים. הם פחות מומלצים לרכישה עבור קולנוע ביתי, אלא אם כן יש להם יציאת אודיו שמאפשרת לעקוף מגבר זה, או יציאת RCA המאפשרת שימוש במגבר חיצוני בנוסף אליו. על כל פנים, מי שאוהב ארגונומיה, משקל קל וללא חיבורי חשמל רבים, יעדיף לבחור סט רמקולים פסיבי.

רמקולים רצפתיים – ליהנות ממכשיר אורך מעוצב ואיכותי

רמקולים רצפתיים הם רמקולים הנפרסים לאורך, ממש מהרצפה עד אמצע הקיר. רמקולים רצפתיים נבדלים זה מזה בהתאם לכמות המגנטים שיש בתוכם. רמקולים מרובי מגנטים יכולים להשמיע באיכות טובה יותר ועם סאונד המכיל תמונה מלאה של השיר, לעומת רמקולים עם פחות מגנטים שיש מגבלה לרמת הצלילים הנמוכים שניתן לשמע מבעדם. רמקולים אלה ניתנים לעיצוב בשלל דרכים, עץ וינטאג’, שחור, ועוד.

רמקולים תלויים – לחסוך מקום ולהעשיר את רחבת הקולנוע הביתי

רמקולים אלה הנם תלויים על הקיר. סדר התלייה הוא קידוח חורי הברגה, קביעת מיתדים, קביעת קליפסי התלייה, סגירתם עם ברגים ותליית הרמקולים על הקליפסים. ניתן גם לבחור בדגם שקוע בקיר המצריך חציבה. בדומה לרמקולים רצפתיים, גם רמקולים אלה ניחנים בהבדלים זה מזה בהתאם לכמות המגנטים שלהם. כמה שיותר מהם, זה אומר כי הרמקולים איכותיים יותר בסאונד שהם מוציאים ובפירוט שלו. רמקולים תלויים ניתנים לעיצוב במגוון דרכים, על בסיס צבעים ותצורות שונות של הפרונט.

רמקולים להנחה על מדפים

רמקולים ממודפים נועדו להנחה על מדפים של מזנוני סלון. ניתן לרכוש סט סטריאופוני או סט רמקולים מרובים וסאב וופר במרכזם. רמקולים אלה צריכים להיות רבים בשביל לספק סאונד רחב ואיכותי, ברמה של רמקול רצפתי בודד או רמקול תלוי מקביל. בחירת סט כזה מאפשר לכם לתלות כל רמקול בלוקיישן שונה בבית ובכך ליהנות מסאונד רחב ומפורט.

הכנת הרמקולים לפעולה

על מנת להכין את הרמקולים לפעולה תצטרכו לרכוש עבורם הגברה. יש לרכוש מגבר ומומלץ מאד לרכוש גם פריאמפ, רצועת הגברה לא חשמלית שמחוברת בין הרמקולים למגבר. בדרך זו תוכלו ליהנות משימוש מועט במגבר, בווליום נמוך, ואף על פי כן ליהנות מעוצמה גבוהה. במילים אחרות, המשמעות היא גם עוד הגברה וגם חיסכון בשימוש במגבר החשמלי.