בחירת רמקולים עבור מערכת קולנוע ביתית

הרמקולים הם אמצעי השמע של הקולנוע הביתי. הם מקבלים את אינפורמציית הסאונד מהמכשיר אליו הם מחוברים, ונשלטים בווליום דרך מגבר, שיכול להיות גם מובנה על גבם. רמקולים איכותיים בדרך כלל אינם מגיעים עם מגבר. ככאלה, הם חוסכים חיבור חשמלי ויש לכם Socket אחד פנוי במערכת השקעים, הודות לכך. ואולם, גם אם בדקתם ויש לכם בבית רמקול עם מגבר מובנה, ייתכן שתוכלו לחבר אליו מגברי סאונד איכותיים. ודאו שיש בו יציאת אודיו לחיבור מגבר אחר, ואז ניתן לעשות Bypass למגבר המובנה. זה מאד מומלץ ויביא את הרמקול שלכם לרמות סאונד אחרות, ווליום יותר טוב, באסים וטרבלים יותר נוכחים ואיכות הד יותר טובה.

הכלל הראשון – תבחרו רמקולים פסיביים

 

לאור הפתיחה שלנו, זוהי נקודת הפתיחה הטובה ביותר עבורכם כמתכנני מערכת קולנוע ביתית. רמקולים פסיביים חוסכים חיבור לחשמל, מאפשרים חיבור לאיזה מגבר שרוצים, מביאים את עצמם למלוא יכולת ההגברה עבורכם וכמובן ארגונומיים, קלי משקל וניתנים להעברה ברחבי הבית בקלות. זאת, אף על פי שיש לא מעט רמקולי קבע בז’אנר זה, למשל רמקולים תלויים או שקועים בקיר.

הכלל השני – כמות המגנטים קובעת

 

רמקולים שיש בהם יותר מגנטים (אותם ניתן לזהות על פי כמות החורים או הזכוכיות שיש בפרונט) הם רמקולים יותר איכותיים. הדבר דומה לבחירת מצלמה, שככל שהחיישן שלה יותר מדויק ככה היא יותר איכותית. רמקולים פועלים באותה דרך בדיוק, רק עם סאונד. כאשר יש הרבה מגנטים, הצלילים שיושמעו מהשירים שלכם יהיו רבים יותר וייתכן שלא תזהו את חלקם מרוב איכות. לדוגמה, אם יש שיר שיש בו זמר ליווי ששר נמוך וקונטרבס, באוזניות או רמקולים עם מעט מגנטים לא ניתן לשמוע, ופתאום כשמשדרגים לרמקולים איכותיים מגלים זאת.

הכלל השלישי – מומלץ לרכוש רמקולים יחד עם מגברים

 

אם יש לכם רמקולים היי אנד שרכשתם זה מכבר וקונים לכם מבחוץ מגבר עם מעט אפשרויות הגברה, אתם לא תמצו אותם עד הסוף, ולהיפך: אם המגבר שלכם מאד איכותי ומכיל המון אפשרויות הגברה אבל הוא מחובר לרמקולים של מחשב ביתי, לא ניתן להגיע לעוצמות הטמונות בו. לכן, כשרוכשים רמקולים חשוב שהם ייקנו בייחד עם המגבר. המלצה נוספת: אל תסתפקו בהגברה חשמלית. קנו פריאמפ. בשונה ממגבר, זו הגברה לא אלקטרונית שמחוברת בין הרמקול למגבר ומאפשרת שליטה בווליום תוך מינימום שימוש בו. לידיעה: כפתורי ווליום על רמקול אקטיבי אינם פריאמפ. הם מגבר לכל דבר ועניין כי יש להם חיבור חשמלי.