מקרנים משוכללים מותאמים אישית עבור הקולנוע הביתי

בשורות הבאות נלמד כיצד מומלץ לבחור מקרן. המקרן נועד עבור כל מי שזקוק לאמצעי להקרנת הרצאותיו, וניתן להשתמש בו גם כאמצעי הקרנה עיקרי במבנה קבוע במקום טלוויזיה דקה. מה מאפיין מקרן איכותי? כיצד נדע שרכשנו אותו בתנאים הטובים ביותר? כל מה שרציתם לדעת על מקרנים ולא העזתם לשאול, במאמר מידע אחד.

על תאורה, בהירות וניגודיות

 

התאורה הביתית והטבעית היא יריבתו של המקרן. ככל שהיא חזקה יותר היא תחליש את התמונה בו. על כן, בשביל להשתמש במקרן בחדר שידוע כי חשוף לשמש או שמעוניינים לצפות כשהמנורה דלוקה ומאירה, נדרש Ansi Lumen ברמה גבוהה, של 3,300 יחידות לפחות. זאת, לעומת הקרנה בחדר חשוך לחלוטין שיכולה להיעשות גם עם מקרן של 2,000 אנסי לומן. הניגודיות, ובאנגלית Contrast, צריכה להיות לפחות 1:15,000 במקרנים החזקים שמשתמשים בהם בחדרים מוארים. המשמעות של מקרן עם ניגודיות נמוכה היא שבתוך התמונה, יותר ויותר צבעים הנם כהים וקרובים לשחור. זאת, לעומת מקרן עם ניגודיות גבוהה שמייצר הבדלה טובה יותר בין הצבעים.

על הרזולוציה – איכות התמונה במקרן נתון

 

המשמעות של רזולוציה גבוהה היא כמה אינפורמציה יש בתמונה. לדוגמה, תפוח שיש לו 2 עלים ופיטם. כאשר הרזולוציה נמוכה, ייתכן כי תראו את כל מה שעל החלק העיקרי מחובר, בעוד ברזולוציה גבוהה תראו את עלה א’ מופרד מעלה ב’ ואת הפיטם בין שניהם כפי שצריך להיות. ומה קורה במציאות? במציאות, רזולוציה נרקמת ביחס ישר לשטח הכיסוי של המקרן. אם המקרן הוא 50 אינץ’, בדרך כלל היצרן יספק לכם 1,920 פיקסלי רוחב ו, 1,080 פיקסלי אורך, שמנכנסים לרזולוציית FHD. לעומת זאת, אם המקרן הוא 75 אינץ’ ומעלה, היתרן כנראה יקבע בו רזולוציה של 4k, 3,840 פיקסלים לרוחב ו- 2,160 לאורך.

אפשרויות ניוּד של המקרן

מרצים ומורים בדרך כלל לא משתמשים בו ככלי צפייה אלא ככלי עבודה לנשיאה ממקום למקום. האפשרות הטובה ביותר היא לרכוש מקרנים להכנסה לכיס המכנס. הם קטנים, קומפקטיים ומסוגלים להגיע לרזולוציות מטריפות של 4k ו- FHD בגודל מסך ענק. אם אתם מתעניינים בניידות של מקרן בגודל סטנדרטי, הדבר מומלץ לעשייה עם נרתיק ייעודי לשמירה על העדשה והמנורה מנזקים במהלך ההובלה.

רכישת מקרן איכותי בתנאי אחריות טובים

רכישה מסוג כזה יש לעשות בחנות אלקטרוניקה מקצועית המתמחה בשיווק מקרנים. ניתן להסדיר אחריות על חלקים בלבד, על מנורת המקרן בלבד או על חלקים ומנורה ל- 1-3 שנים.