מקרנים להצגת סרטים ותוכן טלוויזיוני מן המעלה הראשונה

באמצעות מקרנים ניתן להקרין תכני וידאו ללא טלוויזיה דקה. בימינו, המקרנים ניחנים באותן תכונות של טלוויזיות דקות: ישנם מקרנים עם נטפליקס מובנה ועם אפשרויות שינוי של איכות התמונה שעל המסך. אלו מאפיינים מלמדים אותנו מהו מקרן איכותי המתאים לצרכים שלנו? להלן כל מה שתצטרכו לדעת בשביל לבחור מקרנים.

רמת הניידות של המוצר

ישנם מקרני כיס שנכנסים ממש לכיס של מכנס ויכולים להגיע לרזולוציות גבוהות מאד, על אף הגודל. אלו בדרך כלל נחשבים מקרנים היי אנד ומיועדים למרצים נודדים המתפרנסים מהקרנות שקפים בהרצאותיהם. לצד זאת, ניתן לרכוש גם מקרנים קבועים שנועדו להצבה במקום אחד.

רמת התאורה של המכשיר

 

מקרנים, שלא כמו מסכי טלוויזיה, אינם תמיד מציגים תמונה מהחלומות. גורם הטשטוש וההחשכה מספר אחד הוא האור הביתי או חדר עם חלון פתוח כשהשמש זורחת. אור הוא בהיר מטבעו וגם תמונת מקרן בהירה מטבעה וכאשר מחברים שני אובייקטים בהירים, התוצאה היא שהנוצץ מבין שניהם מנצח. על מנת שהמקרן שלכם יהיה זה שיתגבר על האור, ולא להיפך, תצטרכו לבחון את רמת התאורה המקסימלית שלו. רמת תאורה היא ביטוי הלקוח מהשפה הגרמנית ושמו Ansi Lumen. בכל מפרט טכני של מקרן מצוין כמה אנסי לומן יש במקרן. לחדר מגורים קטן 2×2 שמוסכם כי מכבים בו את האור מספיק מקרן של 2,000 אנסי לומן. להקרנה בסלון תצטרכו מקרן של 3,200 אנסי לומן ויותר.

רמת הניגודיות של המקרן

 

ניגודיות גבוהה מרחיקה את צבעי התמונה מהגוון השחור, וניגודיות נמוכה מקרבת אותם אליו. במקרן של יחס ניגודיות 1:3000, תראו אדם עם שיער שחור שעומד על רקע ירוק כמעט באותו הצבע. לעומת זאת, ניגודיות גבוהה של 1:15,000 מאפשרת הבדלה טובה יותר בין הצבעים. זו תכונה חשובה מאד כשבוחרים מקרנים!

הרזולוציה של המקרן

רזולוציית מקרנים אינה גודלם! זו טעות שרבים חושבים שהיא נכונה. מדוע אנו מזהים רזולוציה עם גודל? משום שרזולוציה היא אינפורמציה: כמה מידע יש לנו בתמונה. כיום, בתחום המקרנים, הרזולוציה הגבוהה ביותר היא 4k וניתן אף למצוא מקנים עם רמת אינפורמציה של אולמות קולנוע 8k. כאשר שטח ההקרנה מאד גדול, התמונה נידונה למתיחה וטשטוש ביחס למסך קטן, אבל לא אם הרזולוציה שלו גדולה מזו של קודמו. לכן, בדרך כלל שטח גדול באינצ’ים גורר עמו רזולוציה גבוהה בהתאם בשביל למנוע טשטוש. ההיפך אינו הכרחי. אם רכשתם מקרן עם שטח כיסוי שאתם יודעים שהוא קטן, ברור שרזולוציית 4k תהיה הכי טובה, אבל גם FHD פשוטה יכולה לעבוד במקרה כזה מבלי שתרגישו שישנם הבדלים. איפה הם מתחילים להיווצר? כאשר אתם רוצים שטח גדול מאד של 75 אינץ’, FHD שנחשבה הייתה לטובה ברזולוציות תיראה מטושטשת מעט ו- 4k תהלום אותו במדויק.