סוגי רמקולים קיימים

כאשר בוחרים רמקולים עבור מערכת קולנוע ביתית, חשוב להתייחס למפרט שלהם וליכולות השמע שלהם. את הרמקול מאפיינים שתי תכונות עיקריות: גודלו באינצ’ים ונוכחות הגברה עליו. ככל שהרמקול גדול יותר, כך הסאונד שהוא ישמיע יהיה מעמיק יותר ללא תלות במערכת ההגברה שתחובר אליו. נוכחות הגברה על גבי הרמקול עשויה להיות ועשויה שלא להיות ואז הרמקול הנו פסיבי. במקרה כזה נדרשת מערכת הגברה חיצונית  שתחובר אליו.

רמקולים עם הגברה – מקרני קול

מקרני קול הנם רמקולים עם הגברה. הם מגיעים עם סאב וופר או בלעדיו ויכולים להיות ממוקמים במיקום אחד ויחיד בקולנוע הביתי. ואולם, בשל היותם מקרני קול – למיקום עצמו אין משמעות. הסאונד מופץ גם לאזורים מרוחקים ממקום ההצבה באמצעות טכנולוגיות ווקטוריות ייחודיות. ניתן לשלוט בסאונד באמצעות רצועת הגברה על הרמקולים של מקרן הקול. הדבר נעשה עם שלט רחוק.

רמקולים ללא הגברה – פסיביים

רמקולים פסיביים הם רמקולים ללא הגברה. על מנת שהם יפעלו, נדרשת הגברה חיצונית. בדרך כלל, רמקולים אלה מיוצרים על ידי אותם יצרנים בגדלים שונים. ככל שהרמקול גדול יותר כך נפח הסאונד הצפוי שלו יהיה רחב יותר. לרמקולים אלה יש לחבר מגבר ורצוי לחבר גם רסיבר לשליטה אופטימאלית ברמת ההגברה שבחרתם (קביעת ווליום מדויק, קביעת רמת ההדהוד וכדומה).

סגנון פריסת הרמקולים

הרמקולים עשויים להיפרס כזוג L ו- R או בתור מערכת מרובית פריטים עם סאב וופר שתפקידו לשדר את הבאסים והצלילים הנמוכים בכלל. סגנון פריסה זה הוא שמקובל בדרך כלל במערכת קולנוע ביתית על מנת להעניק סאונד עשיר יותר ברחבי חדר הצפייה.

בחירה פרקטית של מערכת הרמקולים החדשה

את הרמקולים מומלץ לבחור באמצעות הדמיית מחשב של חברת הגברה מקצועית. בהדמיית מחשב זו ניתן למצוא מבחר עשיר של רמקולים פסיביים ומקרני קול מן המעלה הראשונה. הרמקולים שלנו איכותיים ומתאימים לחיבור לכל סוג של מערכת הגברה. גם את עזרי ההגברה עצמם ניתן להסדיר כאן בקלות רבה, החל ממגברים ועד סט של מגברים ורסיברים בהתאם לצורך. למידע נוסף, ניתן לפנות אלינו ולקבל את כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירה מקצועית של רמקולים עבור מערכת קולנוע ביתית.