מוצרים מובילים למערכת קולנוע ביתי

אם אתם שוקלים לרכוש מערכת קולנוע ביתית, מומלץ להכיר את המוצרים שילוו אותה. חילקנו לכם את המוצרים לווידאו, עזרי סאונד וספקי הגברה על מנת לסייע לכם לבחור אותם על הצד הטוב ביותר. אנו נאפיין, בכל פרק במאמר, את סוג הדגמים שניתן לרכוש ואת התכונות הפונקציונאליות שלהם.

מסכים דקים המשמשים בקולנוע ביתי

מסכים דקים הנם ספקי הווידאו שלכם בקולנוע הביתי. ניתן לבסס את בחירתם על רזולוציית UHD או 4k במינוחים החדשים או לרכוש מסך בעל רזולוציה קטנה מכך. המשמעות של רזולוציה אינה גודל פיזי! בשונה ממה שחושבים, ייתכן מסך קטן שהרזולוציה שלו היא 4k אבל זה לא נדרש משום שמפאת גודלו העמסת אינפורמציה מרובת פיקסלים על התמונה אינה הכרחית. לעומת זאת, ההיפך לא ייתכן. רזולוציה קטנה כמו HD לא יכולה להיות חלק ממסך בגודל רבע מסך קולנוע כי אז איכות התמונה תהיה מטושטשת בשל היעדר פיקסלים. לכן, רזולוציה של מסך מתאימה לגודלו של המסך ביחס ישר אבל היא עצמה אינה גודל אלא כמות הפיקסלים PER שורה ו- PER עמודה. טכנולוגיות המסכים עשויות להתבסס על אור אורגני OLED או על טכנולוגיית קואנטום בה האור תמיד זמין על המסך, גם כשפותחים חלון.

רמקולים המשמשים בקולנוע ביתי

הרמקולים עשויים להיות כאלו שיש עליהם הגברה או פסיביים. רמקולים עם הגברה הם מקרני קול. אלו רמקולים ניידים שניתן להעמיד בכל מקום שתבקשו והסאונד יתפזר באופן וקטורי גם באזורים מרוחקים. למקרני הקול יש גם רמקולים וגם הגברה פנימית הנשלטת באמצעות שלט. בשונה מכך, קיימים גם רמקולים פסיביים ללא הגברה. הם עומדים בזכות עצמם ופועלים רק לאחר שחוברו אליהם רסיבר ומגבר.

אמצעי הגברה לקולנוע ביתי

המגבר הוא אביזר ההגברה העיקרי במערכת קולנוע ביתית. מגברים קובעים את עוצמת הסאונד, וניתן לשלוט באמצעותם במספר מצומצם של פרמטרים נוספים כמו הד. רסיברים, לעןומת זאת, הם הברזים של המגבר. בהינתן שהחלטתם על רמת הגברה מסוימת, הרסיבר יכול לשלוט בווליום בטווח עוצמות קטן בהתאם למה שבחרתם במגבר, וגם לספק לסאונד אופי ייחודי עם הד, וסגנון סאונד לבחירה באמצעות בורר מצבים. ניתן למצוא מגברים ורסיברים לבחירתכם בהדמיית המחשב שלנו.