סקירה קצרה של מסכי טלוויזיה חדשניים אופייניים

נאנו סל? נאו קיו לד? קיו נד? גם אתם מבולבלים? החלטנו לעשות לכם סדר במסכים החדשים ולפרט מהו המבחר העדכני ביותר. בואו ללמוד על מסכי טלוויזיה ולהכיר אותם לעומק לפני שתרכשו אותם. תכונות מסכי הטלוויזיה כה רחבות עד כי לא ניתן לקבל מוצר זה באופן אקראי כמתנה. זהו מוצר שחשוב לרכוש על פי רמת התאימות לצרכים שלכם ולפריסת התאורה המרחבית בחדר הצפייה.

מסכי לד ואופן פעולתם

מסכי טלוויזיה לד מורכבים, כמובן מנורות LED. ככל שהמסך מורכב מיותר נורות, ככה התמונה נעשית יותר איכותית. למסכי לד מגוון רחב של אפשרויות פריסה של הנורות ותוספים שונים העובדים עמן בסנכרון ומאפשרים את חידוד התמונה והתאמתה למה שאתם צריכים בחדר הצפייה שלכם.

קואנטום לד – QLED – מסכי לד משופרים

 

מסכי QLED הם למעשה מסכי טלוויזיה LED בגרסה משופרת. מעל שכבת הנורות ישנה שכבה קריסטלית שמטרתה “להתגבר” על אור מהשמש שבוקע מבעד לחלון סגור וכמובן על אור מנורה. היתרון הוא שאם עיקר זמן הצפייה שלכם מתחוללת בשעות בהן יש תאורה, אתם תמיד תקבלו איכות ולא תהיה בריחת צבעים. החיסרון הוא שאם עיקר הצפייה שלכם היא בלילה או בחדר חשוך לחלוטין, התמונה עלולה לסנוור מעט ולהיות חדה במיוחד גם אם תכווננו את הסנוור למינימום. במקרה של צפייה בחושך נדרש מסך אחר. בחברת LG שם המסך הוא נאנו סל.

מיני לד – מסכים מוארים ב

מיני לד הוא מסך לד בעל תאורה ברמה גבוהה מזו של ה- QLED הרגיל מהסיבה הפשוטה שיש בו יותר נורות. גודל כגל נורה קטן פי 40 מגודל הנורה במסך לד או QLED סטנדרטי, מה שמאפשר תמונה הרבה יותר איכותית על גבי המסך. בדומה ל- QLED המסך יסנוור מעט כאשר צופים בו בחדר חשוך ויהיה אופטימאלי לצפייה מול חלון חשוף לאור שמש או אור מנורה. בחוברת סמסונג שמו של מסך זה הוא QNED ובחברת LG הוא Neo QLED.

לד אורגני OLED – מסכי לד מתקדמים במיוחד

מסכי טלוויזיה OLED הם מסכים אורגניים עם אור אורגני. מה המשמעות? כל פיקסל במסך הנו בעל מנורה משלו והיא נדלקת בהתאם לצבעים הרלוונטיים למעט שחור. כאשר נדרש צבע שחור הנורה לא נדלקת, וזה מציג על המסך גוון שחור מוחלט פי כמה מזה של כל מסך אחר. למסך OLED שני חסרונות עיקריים: האחד הוא רגישות לגורמי קבע. אם המסך משמש גם כמסך מחשב או כטלוויזיה שצופים בה בעיקר בערוץ מסוים עם לוגו מסוים בצידו, הגורמים הללו עלולים להשאיר צלקת על המסך גם כשתעבירו תחנה. מגרסה לגרסה התופעה הזו פוחתת אך הסיכון עדיין קיים. חיסרון שני הוא בעת צפייה באור שמש או אור מנורה. אז, תמונות כהות עלולות להיות מטושטשות. לצפייה לילית או חשוכה, לעומת זאת, זהו המסך בשבילכם. הוא אורגני, לא מסנוור ועל כן יציג את התמונה הטובה ביותר.