רמקולים למיקום במערכת שמע ווידאו ביתית

איכות של רמקולים היא זו שעושה את ההבדל בין מערכת קולנוע ביתית איכותית וכיפית לשימוש לבין מערכת מסורבלת. הטעות שצרכנים רבים עושים היא נהייה אחר רמקולים אקטיביים. אלו רמקולים כבדים, עבים ומסורבלים, ומה שקורץ לישראלי הממוצע בהם הוא ריבוי הכפתורים שיש על גבם או בפרונט. כפתורים אלה הם מגבר לכל דבר ועניין ולכן נדרשת מידת עובי עבה שתכיל את כל המעגלים החשמליים שלו וכמובן חיבור לחשמל AC בסוף. צרכן קולנוע ביתי חכם ירכוש רמקולים שאין בהם כפתורים, הם קלי משקל ועל כן הם לא מצריכים חיבור לחשמל. רמקולים אלה נקראים רמקולים פסיביים והם מצריכים קניית מגבר חשמלי נפרד שיגביר אותם.

אפשרויות לבחירת רמקולים פסיביים

 

האפשרויות הן ארגונומיות לחלוטין, ותלויות באופן מלא במה שאתם רוצים להשיג בתכנון הביתי שלכם. ניתן לרכוש רמקולים תלויים לתלייה על ברגים שנקדחו. ניתן לרכוש רמקולים שקועים בקיר. ניתן לרכוש רמקולים רצפתיים, שהם מכשירי אורך גבוהים עם תושבת גומי, פלסטיק או מתכת להצבה על הרצפה. מגוון אפשרויות כה רחב מאפשר לכם לגבש מבחינה ארגונומית את הקולנוע הביתי כפי שהייתם רוצים לראותו אל מול עיניכם.

הבדלים בין רמקולים ברמות התמחור

הסיבה לשונות הגבוהה ברמות התמחור היא כמות המגנטים שיש בכל דגם. כמתבוננים מבחוץ, תוכלו לזהות כמה מגנטים יש, על פי סימונים בפרונט של הרמקול, שיכולים להיות זכוכיות קדמיות או פשוט חורי השמעה מעוצבים. ככל שכמות העיגולים הללו יותר גדולה, זה אומר שיש יותר מגנטים ברמקול. מה זה אומר? שהעוצמה שלו, בהינתן חיבור מגבר, יותר גבוהה, מספיק ווליום נמוך במגבר בשביל להביא את הרמקול לעוצמה זו, והוא מצטיין גם באלמנטים אחרים שאינם ווליום: נוכחות טובה של הבאסים, נוכחות טובה של הצלילים הגבוהים, ועוד. אם תשמעו שיר ברמקול שעלותו נמוכה, עם מעט מגנטים, ואז את אותו שיר ברמקול שעלותו גבוהה, עם הרבה מגנטים, אתם תזהו שיש בו עוד שכבות שלא הכרתם קודם.

העיצוב קובע – בחרו בסטייל שמתאים לכם

לאחר שהבנתם מהי רמת הרמקולים שאתם מתעניינים בה, לכמה מגנטים אתם מכוונים, מהו התקציב והאם מדובר על רמקולים פסיביים או אקטיביים, כעת מגיע שלב העיצוב. האם הם יהיו רמקולים רצפתיים או כאלה שייתלו על הקיר? באיזה צבע הם יהיו? חומים? שחורים? לבנים? חשוב לבחור בהתאם לסוג עיצוב מערכת הקולנוע הביתית שאתם מתכננים, וליהנות מרחבה מעוצבת של שמע ווידאו.