חנות סטריאו לשיווק מוצרי מערכת קולנוע ביתית כולל טלוויזיות

אם אתם מעוניינים לרכוש טלוויזיה מסך דק ורחב, מומלץ לקחת את זה כפרויקט שלם, בו רכיב הצפייה מופרד מרכיב הסאונד. אמנם הטלוויזיות של היום מגיעות עם כרטיסי קול הרבה יותר איכותיים מאשר בעבר, אבל מוצרים של חנות סטריאו פשוט מעפילים עליהם בכל פרמטר: לכידת באסים, השמעת צלילים גבוהים וטרנספורמציה לאיכות הסאונד (הגברת הד, הגברת חדות הצליל, הדגשת באסים, הדגשת מידלים, הדגשת טראבלים, ועוד).

טלוויזיית הקולנוע הביתי המודרני

אם בעבר היו אלו מסכי LCD, כיום הטכנולוגיה שונה לחלוטין. LCD היו מסכים שהגדול ביותר שבהם היה 45 אינץ’ עם רזולוציה של 1920×1080. כיום, המסך הנמכר ביותר הוא 4K, שהקטן ביותר מבין דגמיו הוא 55 אינץ’ ויכול להגיע גם ל- 70 אינץ’. הרזולוציה של כזה מסך היא 3840×2160 פיקסלים, כלומר תמונה איכותית פי כמה מזו של מסך ה- FHD בטכנולוגיית LCD. בשל כך, טכניקת בניית הנורות של הטלוויזיה משתנה מפאת הרזולוציה החדה. ניתן לרכוש טלוויזיה שכל קווי האורך והרוחב שלה מרושתים בנוריות קטנות המגיבות לאור טבעי: כשיש שמש לא רואים טוב וכשסוגרים את התריס – רואים את התמונה. מסכים אלה נקראים “לד אורגני” או בקיצור Oled והם נחשבים מסכי-חיסכון בשל נקודת תורפה זו. המסכים היקרים יותר מבוססים על נורות קואנטום; נורות חשמל אמיתיות שתמיד יישארו חזקות ומרכזיות, גם כשפותחים תריס וקו הזריחה נמצא מולכם. טכנולוגיה זו נקראת “לד מבוסס קואנטום” או בקיצור Qled וזה המסך היקר ביותר בטכנולוגיית הקולנוע הביתי.

רמקולים איכותיים המספקים את כל התדרים

אלמנט נוסף – חשוב מאין כמוהו הוא רמקולי מערכת הקולנוע הביתית שלכם. רמקולים פסיביים ללא מגבר הם המוצר המועדף, משום שבפרק הבא נלמד כיצד בוחרים מגבר וכיצד מעלים את עוצמת המוזיקה והטלוויזיה שלכם כך שתישמר תמיד נקייה וחלקה. ברמקול מוגבר, עם מגבר פנימי, אתם מסתכנים בהגבלת עוצמת הסאונד שלכם ובירידה באיכות. חנות סטריאו תדע לסייע לכם להתאים רמקולים עם מערכת הגברה ייעודית.

אמצעי הגברה לרמקולים

יש צורך ב- 2 אמצעים: גייט ומגביר מטעמה של חנות סטריאו. הגייט (שער) נקרא רסיבר ותפקידו הוא לסגור את ה- “שער” כשמתקבלים רעשי רקע. המשמעות: גם אם הכנסתם תקליטור שהשירים שבתוכו לא עברו מיקס או אפילו הוקלטו באיכות גרועה, השיר יישמע יחסית מזוקק, ובהשמעת תוכנית טלוויזיה רשמית הוא פשוט יתקבל נקי לחלוטין, כמו בקולנוע. למה צריך מגביר, אם כן? משום שהרסיבר לבדו הוא אמצעי איכותי ולא אמצעי כמותי. הכמות (עוצמת הסאונד) נגרעת על חשבון האיכות, שמאפשרת סינון רעשי רקע ובחירת סוג צבע לסאונד שלכם (רווי הד, רווי חדות, רווי באסים, רווי טראבל וכד’). כשהרסיבר מחובר למגבר, יש לכם אפשרות להגביר עוד את מה שאתם שומעים, כך שמצד אחד המגבר לא יחדיר רעשי רקע כי הם ייבלמו על ידי הרסיבר ומצד שני – תחת העוצמה הגבוהה שאתם מבקשים.