מגבר סטריאו לשמיעה איכותית במערכת קולנוע ביתית

אם יש לכם מערכת קולנוע ביתית עם רמקולים ורסיבר, אך אתם חשים שהעוצמה של התוכניות שאתם רואים בטלוויזיה אינה גבוהה כמו בעידן ימי הטלוויזיה הכבדה ורמקולי הצד שלה, יש לזה סיבה, והיא לא עלייה ברמת המוצרים, כפי שרבים טוענים. הסיבה לכך היא כי מוצר “איכותי”, כלומר רמקולים פסיביים ורסיבר מהעידן החדיש, אינם אמצעי הגברה במהותם. הרמקולים הם אמצעי שמע והרסיבר הוא אמצעי איכות לסנתוז סאונד, עם אלמנט הגברה מוגבל. המכשיר שמבצע את ההגברה באמת, בעוצמות שהכרתם מימי העבר, הוא המגבר. מגבר סטריאו מממש את תוצאת ההגברה באופן סטריאופוני תוך השמעת כל רצועת המוזיקה או הטלוויזיה משני עברי הרמקולים, ולא על פי חלוקת הצלילים הנמוכים לרמקול ימין והגבוהים לרמקול שמאל.

ממה צריך להיזהר כשרוכשים מגבר?

קודם כל אף פעם אל תקנו ללא רסיבר! מגבר סטריאו הוא מכשיר שיש לו רק מטרה אחת: להגביר! ככזה, הוא מדלג על סינון רעשי רקע וסינון איכויות ומתרכז אך ורק בהגברה. הרסיבר, לעומת זאת, כולא את רעשי הרקע, מבטל הפרעות של שיר או רצועה לא ממוקססים ומעניק ליטוש סופי למה שאתם רוצים לשמוע. כאשר אתם מחברים למגבר שלכם רסיבר, הרסיבר שומר עליו מלבצע רעשי רקע, והמגבר מביא את האות של הרסיבר לעוצמות שאתם רוצים לשמוע בהן, העוצמות הגבוהות. הדבר השני שיש לשים אליו לב הוא טווח התדרים. עוצמה של ווליום נמדדת בדציבל dB. לכן, חשוב לקרוא מפרטים טכניים. אם זיהיתם מגמה של טווח תדרים מסוים ובאחד מספרוני המוצר הטווח הזה מופחת, סימן שמדובר במגבר פחות טוב שיגביל את העוצמה.

מתי בכל זאת מומלץ לרכוש בכוונה תחילה מגבר סטריאו בעוצמה מוגבלת?

כאשר הרמקולים שלכם מוגבלים באינפורמציה של הסאונד שהם מסוגלים להוציא. אם הרמקולים נרכשו בחנות שמוכרת ציוד לקולנוע ביתי, הסיכוי שזה יקרה שואף כמעט לאפס. אבל לקוחות רבים לא מעוניינים לוותר על הרמקולים הפשוטים של ימי העבר, וזה יצריך מגבר שיכול להתכתב איתם ולא לגרום להם להיות מוגבלים. הגברה באמצעות מגבר סטריאו המחובר לכאלה רמקולים פשוט לא תשנה את תוצאתה. ההמלצה שלנו היא לא לרכוש מגבר מסוג זה, אלא להשקיע בקולנוע ביתי הכולל רמקולים, רסיבר ומגבר, ובכך להסדיר עוצמת שמע מעולה בסלונכם.