מקרני קול: רמקולים קטנים המאפשרים לשמוע בסראונד

באמצעות מקרני קול, ניתן ליהנות מסאונד חסר פשרות. בשונה מרמקולים אחרים, כאן הגודל בהחלט לא קובע. מדובר על רמקולים קטנים בגודלם, שמחוברים כיחידה אחת, בשונה מרמקול רגיל שמגיע עם 3-4 מגנטים בקו ישר. כאן, לא רק שאתם נהנים מהרבה מגנטים, אתם נהנים מכמות רבה של רמקולים, שכל אחד מהם מכוון זוויתית למקום אחר בחדר. היופי האמיתי הוא שזה לא מצריך קיבוע בקיר, רק הנחה על מדף. המכשיר מגיע עם תושבת חזקה שמונעת רעידות כשהסאונד נעשה חזק. מי משתמש במקרני קול בדרך כלל? מרצים שמעוניינים להשביח את הסאונד ונותנים הרצאות בחדרים מוגברים. כמו כן, צרכנים ביתיים שהבינו את הפוטנציאל ומעוניינים לחסוך מקום בהצבת רמקולים גדולים.

הפעלת מקרני קול

מקרני קול מגיעים, בדרך כלל, עם שלט רחוק, המאפשר לשלוט בחיבור האלחוטי שלהם. ישנם דגמים שמגיעים כשתי יחידות: המקרן עצמו שמיוצג על ידי רמקולים לשמיעת תדרים גבוהים, לצד סאב וופר ייעודי שמשמיע תדרים נמוכים.  הם מחוברים זה לזה באלחוט ללא צורך בכבלים. הפעלת חדר מוגבר נעשית קלה ופשוטה במיוחד כאשר יש מקרני קול, משום שללא מאמץ רב ניתן להגיע לסאונד בעוצמות יפות וברמת דיוק חסרת פשרות.

ארגונומיה ועיצוב מבטיחים

עוד יתרון של מקרני קול הוא בעיצוב הטמון בהם. בשונה מרמקולים, שנראים עבים ובעלי מראה טיפוסי, מקרני קול הם דקים, מודרניים במראה שלהם ועל כן משתלבים נהדר בכל מקום שהם יהיו בו. הדבר יוצר מראה מזמין המושך לא מעט קהל גם בחדרי הרצאות וגם במערכות קולנוע ביתיות בבתי אב.

הגברה אופטימאלית לפעולה טובה של מקרני קול

על מנת לגבש סט הגברה משובח עבור מקרני קול, בראש ובראשונה נדרש מגבר שכן זהו מכשיר פסיבי. ואולם, על מנת להשביח עוד יותר את ההגברה ולחסוך בפעילות המגבר החשמלי, מומלץ לרכוש פריאמפ שאינו תלוי במתח AC. פריאמפ מתחבר למקרן קול וממנו למגבר חשמלי ומאפשר הגברה נוספת.

התאמת מקרני קול לכל מטרה

בין אם אתם בבית ובין אם המטרה היא ניידוּת והרצאות, חשוב לבחור מקרני קול שיענו על הציפיות. אם אתם יודעים איזה מגבר יהיה לכם בחדר ההגברה בו תרצו, חשוב לבחור מקרני קול בהתאם לו, שימצו עבורכם את מלוא הפוטנציאל. את הבחירה מומלץ לעשות בחברת סאונד המתמחה בהתאמת מקרני קול לשימוש פעיל או לבילוי ביתי לצד מערכת סאונד או וידאו משובחת.