כל מה שצריך לדעת על רמקולים ניידים

בין אם אתם בדרך לקמפינג או נופש בכנרת עם כל החברים, מתכוננים למסיבה בגינה או פשוט אוהבים לשמוע מוזיקה בכל מקום אפשרי, רמקולים ניידים הם ככל הנראה החברים הכי טובים שלכם. יותר ויותר אנשים עוברים להשתמש בהם כאמצעי הגברה איכותי ונוח שמלווה את היומיום, אבל מה חשוב לדעת אם זו הפעם הראשונה שבה אתם רוכשים כאלו? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב.

ניידות וחוויית משתמש

בחירת רמקול נייד מתחילה במחשבה על היכולת לשנע אותו ממקום למקום ולהשתמש בו בכל לוקיישן שתרצו. עולם שלם של אפשרויות נפתח בפניכם והוא כולל מגוון רחב של מוצרים בגדלים, עיצובים ומחירים שונים.

מה שישפיע על הבחירה שלכם צריך להיות חוויית המשתמש – האם הרמקול שאתם עומדים לרכוש מתאים להתנהלות שלכם, האם הגודל, המשקל והעיצוב הכללי שלו מתכתב עם מה שאתם צריכים והאם נוח לשנע אותו ממקום למקום.

איכות הסאונד

חלק חשוב בבחירת רמקול נייד הוא איכות הסאונד שתקבלו. חשוב לחפש פונקציות ונתונים על התהודה, על דיסטורשן ועל פיזור הסאונד בחלל. ישנם טווחי סאונד משתנים בין מוצר למוצר ולכן כדאי לקרוא חוות דעת, לעשות מבחן האזנה בחנות ולהתנסות ברמקולים לפני שאתם רוכשים אותם.

דבר נוסף שמשפיע על איכות הסאונד הוא הותק, הניסיון והמקצועיות של היצרן ולכן אם אתם מתלבטים, עדיף לבחור במותג מוכר שיש לו שם בשוק ואפשר לקרוא המלצות, חוות דעת וחוויות משתמש לגביו.

אפשרויות החיבור

איך מתחבר הרמקול שלכם? האם דרך בלוטוס – חיבור המאפשר להשמיע מוזיקה דרך הטלפון הנייד, לפטופ, טאבלט או כל מכשיר מובילי אחר? חשוב לוודא שלרמקול שבחרתם יש חיבור לבלוטוס אבל לא רק. ודאו שיש חיבור AUX, חיבור USB ומקום לכרטיס זיכרון שירחיב את טווח החיבור למקורות האודיו.

חיי הסוללה

מכיוון שרמקולים ניידים מיועדים לשימוש תוך כדי תנועה, חיי הסוללה ותדירות הטעינה חשובים מאד. ישנם רמקולים עם טווח סוללה נמוך, לרוב עד שמונה שעות ויש כאלו שמותחים את טווח הסוללה עד 20 שעות. מה שמשפיע על הטווח הוא נתונים כמו פיצ’רים נלווים – למשל נורות הלד או האזנה למוזיקה בווליום גבוה במיוחד.

עמידות לאורך זמן והגנה מפני פגעי מזג אוויר

עוד דבר שכדאי לבדוק לפני שבוחרים רמקולים ניידים הוא העמידות שלהם. אם אתם מתכוונים להשתמש ברמקולים במקומות פתוחים, חשופים לרוח, חול, גשם או שמש חזקה כדאי שתבדקו שיש הגנה מפני פגעי מזג אוויר ועמידות נגד מים ולחות. הרמקולים נבדלים זה מזה בהגנה מפני פגעי מזג אוויר ולכן צריך לבדוק כל דגם בהתאם לשימוש המצופה בו.

תוספות מיוחדות

לרבים מהרמקולים יש פיצ’רים נוספים שנלווים אליהם, למשל חיבור לסירי או לגוגל, התאמות אישיות ספציפיות, מיקרופונים מובנים ועוד. כדאי לקרוא את האותיות הקטנות של המפרט הטכני ולהבין מה מקבלים עם כל מוצר.

וכמה זה עולה לכם?

שאלת התקציב היא עוד שאלה שעולה באופן קבוע. בשוק קיימים רמקולים ניידים הנעים בין כמה מאות שקלים ועד אלפים ולכן כדאי להשוות, לבדוק, לקרוא חוות דעת ובעיקר להבין מראש עבור מה אתם רוכשים את הרמקול ומה רמת ההשקעה הדרושה.