רמקולים שקועים בקיר בטון

אחת השאלות שאנחנו נשאלים באופן קבוע היא האם אפשר להתקין רמקולים בתוך קיר בטון. רמקולים שקועים בקיר הבטון דורשים מחשבה ותכנון, אבל לתוצאה הסופית יש יתרונות ברורים.

באמצעות חיווט מקצועי, תכנון של נקודות ההתקנה וחיפוי מחמיא אפשר ליצור חדר שבו הסאונד מעולה והרמקולים פשוט לא נראים לעין ולא מפריעים לעיצוב. אז איך עושים זאת? הנה כמה טיפים עבורכם.

יתרונות של התקנת רמקולים בתוך קירות בטון

לפני שניתן את הטיפים שלנו לגבי התקנה בטוחה וחכמה של רמקולים בתוך הקיר, הנה כמה מהיתרונות הברורים של רמקולים השקועים בתוך הקירות.

היתרון העיקרי הוא שמירה על מרחב החדר מרווח ופתוח, בלי שום צורך להציב רמקולים עומדים ולתפוס מקום בתוך החלל. בנוסף, אין צורך בהתקנת מדפים להצבת רמקולים קטנים יותר על הקירות.

בנוסף, חלוקת הסאונד בתוך החלל והוויסות של העוצמה שלו בכל החלל טובה יותר כשמתקינים את הרמקולים בתוך הקירות והתקרה. הסאונד מפוזר בחדר בצורה מאוזנת ואין מקומות שבהם שומעים טוב יותר או פחות.

איך מתכננים נכון התקנת רמקולים בקיר בטון?

  • ביחרו את המיקומים לפי גודל החדר: כדאי לשים דגש על מבנה החדר וצורתו ולתכנן מראש איך תהיה חלוקת הסאונד בתוך החלל. בדרך כלל רמקולים שקועים בקיר בטון או בכל סוג קירות אחר מותקנים בגובה האוזניים של אדם בוגר. לפי תכנון זה תוכלו לדעת כמה רמקולים לרכוש ואיפה יותקנו.
  • סמנו את מיקומי הרמקולים עבור המתקין: מכיוון שיש צורך להיערך מראש לפני חיפוי קיר בטון, כדאי לסמן את מיקומי הרמקולים בצורה ברורה עבור איש המקצוע שמבצע את ההתקנה ויוצר את הפתחים להתקנת הרמקולים ולחיווט שלהם.
  • הקפידו שהחיווט יבוצע על ידי בעלי מקצוע: בין אם מדובר בהתקנה של חשמלאי מוסמך או כחלק מהתקנת מערכת סאונד הכוללת רמקולים שקועים הקפידו על התקנה מקצועית וחיבור מוקפד של הרמקולים למערכת.
  • עבדו עם כלי עבודה שמתאימים לקירות בטון: אם בחרתם להתקין את הרמקולים לבד, הקפידו שאתם יודעים אלו כלי עבודה מתאימים לקירות בטון. בין אם מדובר במקדחה, מברגה או כל כלי אחר שתצטרכו בדרך. כדאי להיעזר במתקינים מקצועיים.
  • לפני ההתקנה הסופית – ערכו ניסיון: אחד הדברים הכי חשובים במהלך התקנה של רמקולים שקועים בתוך קירות בטון הוא לנסות לפני החיפוי הסופי. בדיקת הרמקולים המותקנים בתוך תושבת בקיר הבטון לפני שמסיימים את הנגיעות האחרונות והטיפול בקיר, תמנע נזקים לאסתטיקה של הקיר מאוחר יותר.

התקנת רמקולים בתוך קיר בטון אמנם דורשת תכנון, מחשבה ועבודה מקצועית ומוקפדת אבל היתרונות ברורים – יותר מקום בחדר, חלוקת סאונד טובה יותר ומניעת בלאי של הרמקולים מנפילות או חבלות. למרות שמדובר בעבודה לא פשוטה, מומלץ לבחור באופציה הזו, שמספקת לכם חוויית סאונד מתקדמת לכל צורך – ממערכת קולנוע ביתית ועד לקריוקי עם חברים.